Serious Games and Blended Learning

Post Image

Over twee weken promoveert Mary Dankbaar bij de Erasmus Universiteit met het proefschrift over flexibele trainingsmodellen, met Marlies Schijven als een van de leden van de promotiecommissie. Een aantal van de belangrijkste doelstellingen van het onderzoek waren de vergelijking van klassikale en ‘blended’ vaardigheidstrainingen en het analyseren van ontwerpkeuzes in serious games voor meest effectieve leerprestaties.

ABCDE van IJsfontein en andere serious games

Onder andere werden de medische simulatiegames ABCDE en Air Medic Sky-1 gebruikt om een vergelijking te maken tussen klassikale trainingsmethodes en bestaand blended ervaringen. Deze games maakten gebruik van virtuele situaties die dokters vaak mee om moeten gaan, en geven realistische feedback door mechanismen zoals biofeedback. Ook werden er text-based games gebruikt om een vergelijking te maken tussen meer realistische virtuele omgevingen en andere blended trainingsmethodes.

Conclusies waren erg positief over het gebruik van dit soort serious games: ze kunnen voor kostenreducties zorgen, kunnen leiden tot betere cognitief vaardigheden, motiveren verbeterde leerprestaties, en kunnen meer persoonlijk worden aangepast.

Het volledige proefschrift is hier te vinden: https://e-pubs.nl/?epub=m.dankbaar